- El portaveu liberal Daniel Pamplona lamenta que més d’una setmana després del “pacte de la confrontació” encara no se sàpiga quin projecte de ciutat té el nou govern
Girona, dimecres 9 de setembre de 2020.- El portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Girona, Daniel Pamplona, s’ha mostrat “preocupat davant un potencial augment de la despesa en sous arrel de l’acord de govern entre JxCat i ERC” i ha criticat “l’opacitat” amb la que s’està treballant aquest assumpte perquè dilluns vinent hi haurà ple municipal i la qüestió econòmica no figura en l’ordre del dia. “El que hem vist fins ara és que JxCat i ERC han parlat de distribuir-se les cadires però no ens volen dir quan augmentarà el cost d’un govern que segueix sense majoria i que paguem entre tots els veïns”, ha remarcat.
Pamplona ha lamentat que hagi passat més d’una setmana des que JxCat i ERC van signar l’acord “i encara no sabem quin projecte de ciutat té el nou govern, ni tan sols l’han presentat en públic”. Al seu parer, aquesta seria una mostra irrefutable que ambdós partits “primer parlen de cadires i diners i després, ja si tenen temps, ho faran de la ciutat”. En aquest sentit, el portaveu taronja ha indicat que el cost del nou govern podria suposar un increment de fins al 40% perquè “quan Guanyem va permetre aprovar el cartipàs l’any 2019 es van reservar tres dedicacions exclusives que encara no s’han repartit i les podria ocupar ERC”.
Pamplona ha explicat que si l’acord de govern passa perquè els regidors d’ERC -que ara tenen un cost anual de 64.550 euros- ocupin dues dedicacions exclusives, una parcial i una de regidor, “la xifra s’enfilarà fins a 176.604 euros i això suposarà més de 330.000 d’euros d’aquí a final de mandat que haurem de pagar els ciutadans”. Per aquest motiu, el regidor ha volgut mostrar la seva “sorpresa” davant el silenci del nou govern respecte d’aquesta qüestió. “En un situació de crisi com l’actual ens semblaria estrany haver de pagar una quantitat tant gran per un govern que ni té programa de govern ni té majoria per prendre decisions estratègiques”, ha puntualitzat.
–
Pamplona (Cs): “Estamos preocupados ante un potencial aumento del gasto en sueldos a raíz del acuerdo de gobierno entre JxCat y ERC”
- El portavoz liberal Daniel Pamplona lamenta que más de una semana después del “pacto de la confrontación” todavía no se sepa qué proyecto de ciudad tiene el nuevo gobierno
Girona, miércoles 9 de septiembre de 2020.- El portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Girona Daniel Pamplona se ha mostrado “preocupado ante un potencial aumento del gasto en sueldos raíz del acuerdo de gobierno entre JxCat y ERC” y ha criticado “la opacidad” con la que se está trabajando este asunto porque el próximo lunes habrá pleno municipal y la cuestión económica no figura en el orden del día. “Lo que hemos visto hasta ahora es que JxCat y ERC han hablado de distribuirse las sillas pero no nos quieren decir cuanto aumentará el coste de un gobierno que sigue sin mayoría y que pagamos entre todos los vecinos”, ha remarcado.
Pamplona ha lamentado que haya pasado más de una semana desde que JxCat y ERC firmaron el acuerdo “y todavía no sabemos qué proyecto de ciudad tiene el nuevo gobierno, ni siquiera lo han presentado en público”. En su opinión, esta sería una muestra irrefutable que ambos partidos “primero hablan de sillas y dinero y después, ya si tienen tiempo, lo harán de la ciudad”. En este sentido, el portavoz naranja ha indicado que el coste del nuevo gobierno podría suponer un incremento de hasta el 40% porque “cuando Guanyem permitió aprobar el cartapacio en 2019 se reservaron tres dedicaciones exclusivas que todavía no se han repartido y las podría ocupar ERC”.
Pamplona ha explicado que si el acuerdo de gobierno pasa porque los concejales de ERC -que ahora tienen un coste anual de 64.550 euros- ocupen dos dedicaciones exclusivas, una parcial y una de concejal, “la cifra se incrementará hasta 176.604 euros y esto supondrá más de 330.000 de euros de aquí a final de mandato que tendremos que pagar los ciudadanos”. Por este motivo, el concejal ha querido mostrar su “sorpresa” ante el silencio del nuevo gobierno respecto de esta cuestión. “En una situación de crisis como la actual nos parecería extraño tener que pagar una cantidad tan grande por un gobierno que ni tiene programa de gobierno ni tiene mayoría para tomar decisiones estratégicas”, ha puntualizado.