• El portaveu liberal, José Manuel Álvarez, assegura que el projecte posa en risc tota la flota pesquera i afecta els principals caladors de la zona

Roses, dijous 11 de març de 2021.- “No volem que es construeixi un parc eòlic en el golf de Roses perquè això posaria en perill l’activitat pesquera i correm el risc que desaparegui tota la flota perquè quedaran afectats els principals caladors que tenim”. Així de taxatiu s’ha mostrat el portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Roses, José Manuel Álvarez, per significar-se contra el projecte de parc eòlic marí que es vol ubicar en el golf de Roses i anunciar que farà costat a les reivindicacions del sector pesquer i els empresaris locals que ja han mostrat la seva preocupació per l’impacte ambiental i econòmic d’aquest projecte.

El regidor liberal indica que Ciutadans “apostem per les energies renovables però això no és una carta blanca per a ubicar un parc eòlic a qualsevol punt del territori perquè s’han d’equilibrar les necessitats i no volem haver d’escollir entre el sector de la pesca i les renovables quan podem tenir ambdues coses alhora si les distribuïm bé en zones diferents”. Álvarez ha assenyalat que el sector pesquer local disposa dels principals caladors just en la zona on s’està projectant el parc eòlic marí “i això és quelcom que s’ha de tenir en compte”.

El portaveu liberal ha anunciat que en breu es reunirà amb la confraria de pescadors i els representants de les empreses afectades pel parc eòlic per mostrar-los el “nostre suport i ajudar-los en les reivindicacions”.

 

 

Cs Roses se opone a la construcción del parque eólico en la bahía por la afectación que esto supone para el sector de la pesca

  • El portavoz liberal José Manuel Álvarez asegura que el proyecto pone en riesgo toda la flota pesquera y afecta a los principales caladeros de la zona

Roses, jueves 11 de marzo de 2021.- “No queremos que se construya un parque eólico en el golfo de Roses porque esto pondría en peligro la actividad pesquera y corremos el riesgo que desaparezca toda la flota porque quedarán afectados los principales caladeros que tenemos”. Así de tajante se ha mostrado el portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Roses José Manuel Álvarez para significarse contra el proyecto de parque eólico marino que se quiere ubicar en el golfo de Roses y anunciar que apoyará las reivindicaciones del sector pesquero y los empresarios locales que ya han mostrado su preocupación por el impacto ambiental y económico de este proyecto.

El concejal liberal indica que en Ciudadanos “apostamos por las energías renovables pero esto no es una carta blanca para ubicar un parque eólico en cualquier punto del territorio porque se tienen que equilibrar las necesidades y no queremos tener que escoger entre el sector de la pesca y las renovables cuando podemos tener ambas cosas a la vez si las distribuimos bien en zonas diferentes”. Álvarez ha señalado que el sector pesquero local dispone de los principales caladeros justo en la zona donde se está proyectando el parque eólico marino “y esto es algo que se tiene que tener en cuenta”.

El portavoz liberal ha anunciado que en breve se reunirá con la cofradía de pescadores y los representantes de las empresas afectadas por el parque eólico para mostrarles “nuestro apoyo y ayudarles en las reivindicaciones”.