• La regidora liberal, Elisabeth Guillén, veu imprescindible que els centres educatius amb la col·laboració dels estudiants i les Ampes puguin participar en la configuració dels traçats més adients

Figueres, dimecres 10 de març de 2021.- La regidora de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres, Elisabeth Guillén, ha anunciat que el seu partit proposarà al govern municipal que els centres d’educació primària i secundària de la ciutat participin en el disseny dels trajecte de ‘Camí Segur a l’Escola’ de la ciutat. “Aquest projecte busca fomentar que infants i joves facin el seu recorregut diari de casa a l’escola a peu o en bicicleta de manera autònoma i per això creiem que la seva aportació és molt valuosa per determinar els traçats més adients”, ha explicat la regidora.

Guillén ha indicat que el disseny d’aquests ‘Camins Segurs a l’Escola’ hauria de comptar amb la participació i contribució dels alumnes i les Ampes “que seran les persones que millor poden decidir de quina manera els seus fills han de desplaçar-se a l’escola”. A més, la regidora ha indicat que si bé l’objectiu dels ‘Camins Segurs a l’Escola’ és permetre l’autonomia dels estudiants per entrar i sortir dels centres sense necessitat d’un adult “els camins també poden ser un punt de partida per a configurar rutes d’itineraris quotidians”.

Finalment, la regidora ha indicat la necessitat d’apostar “per adoptar aquest model sostenible que ajuda a dotar d’autonomia els alumnes i contribueix a la disminució de circulació de vehicles en horari d’entrada i sortida als centres escolars”.

 

 

Cs Figueres propone que los colegios e institutos de la ciudad participen en el diseño de los ‘Caminos Seguros a la Escuela’

  • La concejal liberal Elisabeth Guillén ve imprescindible que los centros educativos con la colaboración de los estudiantes y las Ampas puedan participar en la configuración de los trazados más adecuados

Figueres, miércoles 10 de marzo de 2021.- La concejal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres Elisabeth Guillén ha anunciado que su partido propondrá al gobierno municipal que los centros de educación primaria y secundaria de la ciudad participen en el diseño de los trayecto de ‘Camino Seguro a la Escuela’ de la ciudad. “Este proyecto busca fomentar que niños y jóvenes hagan su recorrido diario de casa a la escuela a pie o en bicicleta de manera autónoma y por eso creemos que su aportación es muy valiosa para determinar los trazados más adecuados”, ha explicado la concejal.

Guillén ha indicado que el diseño de estos ‘Caminos Seguros a la Escuela’ tendría que contar con la participación y contribución de los alumnos y las Ampas “que serán las personas que mejor puedan decidir de qué manera sus hijos tienen que desplazarse en la escuela”. Además, la concejal ha indicado que si bien el objetivo de los ‘Caminos Seguros a la Escuela’ es permitir la autonomía de los estudiantes para entrar y salir de los centros sin necesidad de un adulto “los caminos también pueden ser un punto de partida para configurar rutas de itinerarios cotidianos”.

Finalmente, la concejal ha indicado la necesidad de apostar “para adoptar este modelo sostenible que ayuda a dotar de autonomía a los alumnos y contribuye a la disminución de circulación de vehículos en horario de entrada y salida en los centros escolares”.