• La regidora liberal, Elisabeth Guillén, recorda que és una mesura que permet la conciliació laboral, disminueix els riscos i respecta l’autonomia dels centres

Figueres, dilluns 26 d’octubre de 2020.- El grup municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres proposarà en el proper ple municipal que les famílies puguin sol·licitar la jornada continuada en els centres educatius de la ciutat. La regidora taronja, Elisabeth Guillén, ha assegurat que en l’actual context generat per la pandèmia “es tracta d’una mesura que permet la conciliació laboral dels pares i disminueix els riscos durant les entrades i sortides dels centres escolars”. En concret, la proposta del partit liberal passa per configurar un horari lectiu de 9h a 14h amb un servei de menjador fins a quarts de cinc de la tarda. “Això permetria a les famílies que ho sol·licitin redistribuir la jornada escolar i que l’hora del dinar no interrompi l’activitat lectiva”, ha indicat Guillén.

La regidora taronja ha recordat que altres municipis de la província, com per exemple Tossa, ja han aprovat aquesta moció. “Estem proposant una mesura que ja han reclamat molts pares en diversos centres i és comprensible facilitar-los que puguin escollir aquest sistema si els permet conciliar millor”, ha justificat la regidora. Per a Guillén, la iniciativa “va orientada a respectar la llibertat d’elecció del es famílies perquè aquest sistema es pugui implantar en el centres en què es voti majoritàriament”, ha afegit.

D’aprovar-se la moció, l’Ajuntament haurà de sol·licitar al Departament d’Ensenyament i al seu Conseller, que estableixin els mecanismes necessaris per a la lliure elecció per part de les famílies i l’autonomia del centre a l’hora d’optar per la jornada continuada.

 

 

Cs Figueres propondrá que se pueda solicitar la jornada continuada en los centros educativos de la ciudad

  • La concejal liberal Elisabeth Guillén recuerda que es una medida que permite la conciliación laboral, disminuye los riesgos y respeta la autonomía de los centros

Figueres, lunes 26 de octubre de 2020.- El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres propondrá en el próximo pleno municipal que las familias puedan solicitar la jornada continuada en los centros educativos de la ciudad. La concejal naranja Elisabeth Guillén ha asegurado que en el actual contexto generado por la pandemia “se trata de una medida que permite la conciliación laboral de los padres y disminuye los riesgos durante las entradas y salidas de los centros escolares”. En concreto, la propuesta del partido liberal pasa para configurar un horario lectivo de 9h a 14h con un servicio de comedor hasta las cuatro y media de la tarde. “Esto permitiría a las familias que lo soliciten redistribuir la jornada escolar y que la hora de la comida no interrumpa la actividad lectiva”, ha indicado Guillén.

La concejal naranja ha recordado que otros municipios de la provincia, como por ejemplo Tossa, ya han aprobado esta moción. “Estamos proponiendo una medida que ya han reclamado muchos padres en varios centros y es comprensible facilitarles que puedan escoger este sistema si les permite conciliar mejor”, ha justificado la concejal. Para Guillén, la iniciativa “va orientada a respetar la libertad de elección de las familias para que este sistema se pueda implantar en lo centros en qué se vote mayoritariamente”, ha añadido.

De aprobarse la moción, el Ayuntamiento tendrá que solicitar al Departament d’Ensenyament y a su Conseller, que establezcan los mecanismos necesarios para la libre elección por parte de las familias y la autonomía del centro a la hora de optar por la jornada continuada.