• El portaveu liberal, Héctor Amelló, considera una “falta de sensibilitat que en el pitjor moment econòmic i social que pateix Figueres es contracti el familiar d’un regidor per 100.000€”

Figueres, divendres 17 d’abril de 2020.- “És intolerable que el govern faci un concurs de mèrits per al càrrec de director d’urbanisme i el guanyi el cosí del regidor d’urbanisme, fa molt mala olor i el regidor hauria de dimitir”. Així de dur s’ha mostrat el portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres, Héctor Amelló, després que el ple aprovés ahir, “amb el vot de qualitat de l’alcaldessa”, la contractació d’un director d’urbanisme que és familiar del regidor d’aquesta àrea.

“És una falta de sensibilitat que davant el pitjor moment econòmic i social que està patint Figueres es contracti el cosí del regidor i ens costi més de 100.000 euros l’any, aquest càrrec no resoldrà les necessitats immediates que té la ciutat”, ha afegit Amelló per a qüestionar el nomenament. De fet, el portaveu liberal ha recordat que tant ERC com la CUP van qüestionar aquest tipus de contractacions el 2015 i el 2016 per innecessàries i obertes a la discrecionalitat i “ara l’han votat a favor”.

Amelló ha lamentat “la hipocresia de l’equip de govern per fer just el contrari que deien mentre estaven a l’oposició i testifiquen totes les actes de les reunions”. En aquest sentit ha volgut recordar a ERC i CUP com es van oposar a la contractació d’un director d’urbanisme abans d’accedir al govern municipal argumentant que el sistema de selecció a través de concurs de mèrits no reunia garanties suficients, era propens a la discrecionalitat i l’ajuntament de Figueres disposa de personal qualificat per a cobrir-lo. “No sols ara ho aproven sinó que a sobre, en el pitjor moment a causa de la crisi de la COVID-19, el contracten amb un sou més alt”, ha remarcat. “Resulta que el govern que va prometre austeritat és el que ha col·locat a més càrrecs de confiança”, ha finalitzat.

 

 

Cs Figueres solicita la dimisión del concejal de urbanismo por aprobar la contratación de su primo para el cargo de director de urbanismo

  • El portavoz liberal, Héctor Amelló, considera una “falta de sensibilidad que en el peor momento económico y social que padece Figueres se contrate a un familiar de un concejal por 100.000€”

Figueres, viernes 17 de abril de 2020.- “Es intolerable que el gobierno haga un concurso de méritos para el cargo de director de urbanismo y lo gane el primo del concejal de urbanismo, nos huele muy mal y el concejal debería dimitir”. Así de duro se ha mostrado el portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres, Héctor Amelló, después que el pleno aprobara ayer, “con el voto de calidad de la alcaldesa” la contratación de un director de urbanismo que es familiar del concejal de esa área.

“Es una falta de sensibilidad que ante el peor momento económico y social que está sufriendo Figueres se contrate al primo del concejal y nos cueste más de 100.000 euros al año, este cargo no va a resolver las necesidades inmediatas que tiene la ciudad”, ha añadido Amelló para cuestionar el nombramiento. De hecho, el portavoz liberal ha recordado que tanto ERC como la CUP cuestionaron este tipo de contrataciones en 2015 y 2016 por innecesarias y abiertas a la discrecionalidad y “ahora lo han votado a favor”.

Amelló ha lamentado “la hipocresía del equipo de gobierno por hacer justo lo contrario que decían mientras estaban en la oposición y atestiguan todas las actas de las reuniones”. En ese sentido ha querido recordar a ERC y CUP como se opusieron a la contratación de un director de urbanismo antes de acceder al gobierno municipal argumentando que el sistema de selección a través de concurso de méritos no reunía garantías suficientes, era propenso a la discrecionalidad y el ayuntamiento de Figueres dispone de personal cualificado para cubrirlo. “No solo ahora lo aprueban sino que encima, en el peor momento a causa de la crisis de la COVID-19, lo contratan con un sueldo más alto”, ha remarcado. “Resulta que el gobierno que prometió austeridad es el que ha colocado a más cargos de confianza”, ha finalizado.