• El portaveu de Cs, Héctor Amelló, qüestiona“les excuses”d’ERC per a evitar facilitar que el col·legi estigui construït el 2020 i els acusa “d’haver venut fum si no són capaços de comprometre’s”

Figueres, divendres 22 de març de 2019.- El portaveu municipal de Ciutadans (Cs) a Figueres i diputat al Parlament de Catalunya, Héctor Amelló, ha reclamat al govern local que “iniciï immediatament els tràmits necessaris per a la realització” del projecte de l’escola Carme Guasch i Darné perquè pugui entrar en funcionament durant el curs 2020-2021. Amelló ha destacat que el passat 19 de març la comissió d’Educació va aprovar la proposta parlamentària de Cs que exigia incloure el projecte de l’escola Carme Guasch en el Pla d’Infraestructures Educatives i també “l’elaboració de tots els estudis, projectes i avantprojectes per a poder iniciar la seva construcció de forma imminent”.

Amelló ha qüestionat que ERC “hagi posat excuses per a no complir un compromís adoptat en comissió parlamentària”. Sobre aquest tema, ha lamentat en primer lloc que els republicans “evitessin votar a favor de construir l’escola per al curs 2020-2021” i ha criticat que la regidora republicana a Figueres “ni tan sols tingui el valor suficient com per a trucar la conselleria i demanar que s’executi l’acord i això que ERC, el seu partit, està al govern”. “És la prova evident que ha estat venent fum fins ara”, ha apuntat.

Per a Amelló tant ERC com el PDECat “haurien de facilitar la construcció del col·legi perquè si de debò el volen no entenem que es neguin a tenir-lo llest el 2020”. A més, ha recordat que la proposta de resolució parlamentària de Cs ha estat aprovada per majoria “i ara que toca començar a pagar no volen complir, sempre busquen excuses per a menystenir les institucions”.

“Nosaltres volem que es respectin els acords del Parlament, volem que es respectin les decisions de la comissió d’Educació i volem que l’escola estigui operativa el 2020-2021 i ara ERC i PDECat haurien d’explicar per què no ho volen perquè no s’entén”, ha reblat.

 

 

Cs Figueres reclama al gobierno local iniciar de manera inmediata los trámites para redactar el proyecto de la escuela Carme Guasch

  • El portavoz de Cs, Héctor Amelló, cuestiona “las excusas” de ERC para evitar facilitar que el colegio esté construido en 2020 y les acusa “de haber vendido humo si no son capaces de comprometerse”

Figueres, viernes 22 de marzo de 2019.- El portavoz municipal de Ciudadanos (Cs) en Figueres y diputado en el Parlament de Catalunya, Héctor Amelló, ha reclamado al gobierno local que “inicie inmediatamente los trámites necesarios para la realización” del proyecto de la escuela Carme Guasch i Darné para que pueda entrar en funcionamiento durante el curso 2020-2021. Amelló ha destacado que el pasado 19 de marzo la comisión de Educación aprobó la propuesta parlamentaria de Cs que exigía  incluir el proyecto de la escuela Carme Guasch en el Plan de Infraestructuras Educativas y también “la elaboración de todos los estudios, proyectos y anteproyectos para poder iniciar su construcción de forma inminente”.

Amelló ha cuestionado que ERC “haya puesto excusas para no cumplir un compromiso adoptado en comisión parlamentaria”. Al respecto, ha lamentado en primer lugar que los republicanos “evitaran votar a favor de construir la escuela para el curso 2020-2021” y ha criticado que la concejal republicana en Figueres “ni siquiera tenga el valor suficiente como para llamar a la consejería y pedir que se ejecute el acuerdo y eso que ERC, su partido, está en el gobierno”. “Es la prueba evidente que ha estado vendiendo humo hasta ahora”, ha apuntado.

Para Amelló tanto ERC como el PDECat “deberían facilitar la construcción del colegio porque si de verdad lo quieren no entendemos que se nieguen a tenerlo listo en 2020”. Además, ha recordado que la propuesta de resolución parlamentaria de Cs ha sido aprobada por mayoría “y ahora que toca empezar a pagar no quieren cumplir, siempre buscan excusas para ningunear las instituciones”.

“Nosotros queremos que se respeten los acuerdos del Parlament, queremos que se respeten las decisiones de la comisión de Educación y queremos que la escuela esté operativa en 2020-2021 y ahora ERC y PDECat deberían explicar por qué no lo quieren porque no se entiende”, ha remachado.