El diputat, Jean Castel, durant la roda de premsa

  • El diputat autonòmic Jean Castel* reclama que en el pressupost de 2019 s’incorpori la partida per a la redacció del projecte de construcció

Girona, martes 20 de novembre de 2018.- El diputat autonòmic per Girona Jean Castel ha exigit al Govern que presenti, abans d’acabar l’any, el pla funcional del projecte del nou hospital Josep Trueta de Girona i decideixi la ubicació definitiva del complex hospitalari durant el primer semestre de 2019.“Volem recordar que el Trueta és una necessitat per a la província, exigim al Govern que desencalli aquest nou hospital i hem posat les claus fonamentals per a això”, ha assegurat aquest matí durant una roda de premsa celebrada a la seu del partit a Girona en la qual també ha aprofitat per presentar la proposta de resolució parlamentària presentada ahir per Ciutadans (Cs).

El diputat, acompanyat pels portaveus municipals de Salt, Atilano González, i Girona, Míriam Pujola, i els diputats Alfonso Sánchez i Camino Fernández, ha recordat que el nou hospital Josep Trueta “és una promesa incomplida” per part dels diferents governs de la Generalitat “a causa de la picabaralla per la ubicació”. És per això, que el parlamentari ha demanat al “Govern Torra que comenci a treballar” i compleixi amb la promesa de la consellera de Salut, Alba Vergés, qui es va comprometre “a tenir llest el pla funcional abans de finalitzar 2018”.

La proposta de resolució presentada per Ciutadans se centra en tres aspectes fonamentals. El primer d’ells és l’exigència del pla funcional que permeti determinar “tant els professionals necessaris, el servei de qualitat que es vol oferir i la tecnologia que s’usarà” al nou hospital. Sobre aquesta base, “i abans de finalitzar el primer semestre de 2019”, que es decideixi la ubicació definitiva “i es redacti tant el projecte bàsic com l’executiu” del nou hospital. Finalment, també s’exigeix incloure en el pressupost de 2019 la partida necessària per a la redacció del projecte de construcció i l’adquisició de terrenys “si fos aquesta la necessitat”.

Castel no s’ha pronunciat sobre quina hauria de ser la ubicació del nou hospital Josep Trueta “perquè ens apartem d’aquesta picabaralla des del minut u” a causa que el primordial abans de determinar l’emplaçament és “conèixer que ha d’incorporar l’hospital, quins serveis ha de donar i quines tecnologies utilitzarà”“Ho volem desencallar d’una vegada per sempre”, ha remarcat.

 

 

Ciudadanos exige al Govern que decida la ubicación del nuevo hospital Josep Trueta y elabore el plan funcional antes de fin de año

  • El diputado autonómico Jean Castel reclama que en el presupuesto de 2019 se incorpore la partida para la redacción del proyecto de construcción

Girona, martes 20 de noviembre de 2018.- El diputado autonómico por Girona Jean Castel ha exigido al Govern que presente, antes de terminar el año, el plan funcional del proyecto del nuevo hospital Josep Trueta de Girona y decida la ubicación definitiva del complejo hospitalario durante el primer semestre de 2019. “Queremos recordar que el Trueta es una necesidad para la provincia, exigimos al Govern que desencalle este nuevo hospital y hemos puesto las claves fundamentales para ello”, ha asegurado esta mañana durante una rueda de prensa celebrada en la sede del partido en Girona en la que también ha aprovechado para presentar la propuesta de resolución parlamentaria presentada ayer por Ciudadanos (Cs).

El diputado, acompañado por los portavoces municipales de Salt, Atilano González, y Girona, Míriam Pujola, y los diputados Alfonso Sánchez y Camino Fernández, ha recordado que el nuevo hospital Josep Trueta “es una promesa incumplida” por parte de los distintos gobiernos de la Generalitat “a causa del rifirrafe por la ubicación”. Es por ello, que el parlamentario ha pedido al “Govern Torra que empiece a trabajar” y cumpla con la promesa de la consellera de Salut, Alba Vergés, quien se comprometió “a tener listo el plan funcional antes de finalizar  2018”.

La propuesta de resolución presentada por Ciudadanos se centra en tres aspectos fundamentales. El primero de ellos es la exigencia del plan funcional que permita determinar “tanto los profesionales necesarios, el servicio de calidad que se quiere ofrecer y la tecnología que se usará” en el nuevo hospital. En base a esto, “y antes de finalizar el primer semestre de 2019”, que se decida la ubicación definitiva “y se redacte tanto el proyecto básico como el ejecutivo” del nuevo hospital. Por último, también se exige incluir en el presupuesto de 2019 la partida necesaria para la redacción del proyecto de construcción y la adquisición de terrenos “si fuera esta la necesidad”.

Castel no se ha pronunciado sobre cuál debería ser la ubicación del nuevo hospital Josep Trueta “porque nos apartamos de este rifirrafe desde el minuto uno” debido a que lo primordial antes de determinar el emplazamiento es “conocer que debe incorporar el hospital, qué servicios debe dar y qué tecnologías va a usar”“Lo queremos desencallar de una vez por todas”, ha remarcado.