• El portaveu municipal, Héctor Amelló, demana al govern local“que no torni a perdre una oportunitat”i exigeix al PP que “deixi de posar pals a les rodes”

Figueres, dimecres 2 de maig de 2018.- “Ja és hora que s’atengui aquesta reivindicació històrica i es rehabiliti la casa natal de Dalí”. Així de concís s’ha mostrat el portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres i diputat al Parlament de Catalunya, Héctor Amelló, per justificar l’esmena presentada per Cs als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) amb la finalitat d’aconseguir 500.000 € per a la rehabilitació de la casa natal de Salvador Dalí.

“Fa anys que s’inclou en els PGE però mai s’executa, per això demanem que s’aprovi aquest mig milió d’euros perquè sigui una realitat immediata” ha indicat Amelló, qui ha recordat que les reivindicacions del territori es van iniciar l’any 2000 i “mai han cessat”. L’edil taronja també ha demanat al govern municipal del PDeCat,“que si obté la subvenció l’executi i no torni a perdre una altra oportunitat”. Al mateix temps, ha exigit al PP que “deixi de posar pals a les rodes d’aquest projecte” perquè “resulta vergonyós que ho prometi en eleccions i després no vulgui pagar”.

Per Amelló, la rehabilitació de la casa natal de Salvador Dalí és un projecte estratègic perquè “aposta per la cultura com a valor diferencial per atreure turisme i generar noves activitats”. “Ho hem dit en altres ocasions, creiem que Figueres pot tenir una indústria cultural d’alta qualitat i que generi noves oportunitats econòmiques”, ha remarcat.

 

 

Cs Figueres pide aumentar a 500.000 euros la partida de los PGE para la rehabilitación de la casa natal de Dalí

  • Elportavoz municipal, Héctor Amelló, pide al gobierno local“que no vuelva a perder una oportunidad” y exige al PP que “deje de poner palos en las ruedas”

Figueres, miércoles 2 de mayo de 2018.- “Ya es hora que se atienda a esta reivindicación histórica y se rehabilite la casa natal de Dalí”. Así de conciso se ha mostrado el portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres y diputado en el Parlament de Catalunya, Héctor Amelló, para justificar la enmienda presentada por Cs a los Presupuestos Generales del Estado (PGE) con el fin de conseguir 500.000 € para la rehabilitación de la casa natal de Salvador Dalí.

“Hace años que se incluye en los PGE pero nunca se ejecuta, por eso pedimos que se apruebe ése medio millón de euros para que sea una realidad inmediata” ha indicado Amelló, quién ha recordado que las reivindicaciones del territorio se iniciaron en el año 2000 y “jamás han cesado”. El edil naranja también ha pedido al gobierno municipal del PDeCat, “que si obtiene la subvención la ejecute y no vuelva a perder otra oportunidad”. Al mismo tiempo, ha exigido al PP que“deje de poner palos en las ruedas de este proyecto”  porque “resulta vergonzoso que lo prometa en elecciones y luego no quiera pagar”.

Para Amelló, la rehabilitación de la casa natal de Salvador Dalí es un proyecto estratégico porque “apuesta por la cultura como valor diferencial para atraer turismo y generar nuevas actividades”. “Lo hemos dicho en otras ocasiones, creemos que Figueres puede tener una industria cultural de alta calidad y que genere nuevas oportunidades económicas”, ha remarcado.