• El portaveu municipal de Cs, Héctor Amelló, indica que “actualment l’alcaldessa és incapaç de regular els debats del ple”

Figueres, dilluns 5 de març de 2018.- El portaveu municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres, Héctor Amelló, ha reclamat que es convoqui “amb caràcter urgent” la comissió de modificació i estudi del Reglament Orgànic Municipal (ROM) que regula els debats del ple per “reformar-lo i augmentar la participació ciutadana que ara no es dóna”. El regidor recorda que el govern es va comprometre a això “el 2016 i també en una moció de Cs que va ser aprovada per unanimitat”, però la comissió segueix pendent.

Amelló ha indicat que la modificació del ROM és imprescindible perquè “actualment l’alcaldessa és incapaç de regular els debats del ple” i es nega a habilitar eines “com un rellotge temporitzador i una limitació d’intervencions”. Per al regidor, aquesta situació “els va bé als separatistes i a Compromís perquè no tenen propostes de ciutat” i porten a ple mocions que no tenen competència municipal.

“No solament volen debatre de coses que no són municipals, ni competència del ple i bloquegen els debats de ciutat, és que ni tan sols preparen els temes supramunicipals que porten”, ha criticat. És per aquesta raó que el portaveu taronja demana que la modificació es realitzi en 2018 perquè “si no és així haurem d’esperar a 2019 i fer-la quan guanyem les eleccions”.

 

 

Cs Figueres pide que se convoque la comisión de modificación del ROM para “reformarlo y aumentar la participación ciudadana”

  • El portavoz municipal de Cs, Héctor Amelló, indica que “actualmente la alcaldesa es incapaz de regular los debates de pleno”

Figueres, lunes 5 de marzo de 2018.- El portavoz municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres, Héctor Amelló, ha reclamado que se convoque “con carácter urgente” la comisión de modificación y estudio del Reglamento Orgánico Municipal (ROM) que regula los debates del pleno para “reformarlo y aumentar la participación ciudadana que ahora no se da”. El concejal recuerda que el gobierno se comprometió a ello “en 2016 y también en una moción de Cs que fue aprobada por unanimidad” pero la comisión sigue pendiente.

Amelló ha indicado que la modificación del ROM es imprescindible porque “actualmente la alcaldesa es incapaz de regular los debates del pleno” y se niega a habilitar herramientas “como un reloj temporizador y una limitación de intervenciones”. Para el concejal, esta situación “les va bien a los separatistas y a Compromís porque no tienen propuestas de ciudad” y traen a pleno mociones que no tienen competencia municipal.

“No solo quieren debatir de cosas que no son municipales, ni competencia del pleno y bloquean los debates de ciudad, es que ni siquiera preparan los temas supramunicipales que traen”, ha criticado. Es por esta razón que el portavoz naranja pide que la modificación se realice en 2018 porqué “si no es así tendremos que esperar a 2019 y hacerla cuando ganemos las elecciones”.