• El portaveu municipal de Cs, Héctor Amelló, recorda que“el pla de xoc”ja el va demanar el juny i aleshores, “com no havíem guanyat les eleccions ningú ens acusava de res”

Girona, dimarts 13 de febrer de 2018.- “El que volen a Figueres no és un pacte de ciutat sinó un pacte de silenci sobre el sector oest perquè ningú pugui dir que el govern no està fent res”. Així de contundent s’ha mostrat el portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres, Héctor Amelló, després que l’equip de govern i alguns grups de l’oposició l’hagin acusat de trencar el pacte de silenci en demanar millores per als barris del sector.

El portaveu taronja ha recordat que el passat mes de juny “vam presentar exactament la mateixa moció i ningú ho va criticar”. “Quina diferència hi ha entre el juny i ara? Potser que Cs ha guanyat les eleccions del 21 de desembre i també ha quedat primer a Figueres?” s’ha preguntat el regidor.

Amelló ha recordat que si ha tornat a presentar aquesta moció sol·licitant millores en seguretat a la zona oest és perquè durant l’estiu no es va poder tramitar doncs “els separatistes van tancar el Parlament” i ara “s’ha de tornar a iniciar el procediment perquè entri en comissió”. A més, ha retret al govern que “durant 8 mesos no ha fet res, ni tan sols el regidor delegat del barri de Sant Joan ha fet una reunió amb la resta de grups”.

“On està el compromís de la Generalitat per fer patrulles conjuntes amb la Guàrdia Urbana? On està el compromís perquè els Mossos tinguin competències dins la ciutat com es va comprometre l’alcaldessa? On està l’auditoria energètica de les línies elèctriques de la zona oest? I els compromisos amb els veïns? I els compromisos sobre la zona oest que va proposar Cs i es van aprovar en ple? s’ha preguntat Amelló abans d’afegir que està obert a firmar un pacte de ciutat però que serà “molt exigent”. Finalment, ha recordat que “si no fos per Cs a Figueres no es parlarien d’aquests problemes” i per aquesta raó ha insistit en esmentar que “seguirem treballant pels ciutadans de Figueres encara que al govern no li agradi”.

 

 

Héctor Amelló: “Lo que quieren en Figueres no es un pacto de ciudad sino un pacto de silencio sobre el sector oeste para que nadie diga que el gobierno no hace nada”

  • El portavoz municipal de Cs, Héctor Amelló, recuerda que“el plan de choque”ya lo pidió el junio y entonces, “como no habíamos ganado las elecciones nadie nos acusaba de nada”

Girona, martes 13 de febrero de 2018.- “Lo que quieren en Figueres no es un pacto de ciudad sino un pacto de silencio sobre el sector oeste porque nadie pueda decir que el gobierno no está haciendo nada”. Así de contundente se ha mostrado el portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres, Héctor Amelló, después que el equipo de gobierno y algunos grupos de la oposición lo hayan acusado de romper el pacto de silencio al pedir mejoras para los barrios del sector.

El portavoz naranja ha recordado que el pasado mes de junio “presentamos exactamente la misma moción y nadie lo criticó”“¿Qué diferencia hay entre junio y ahora? ¿Quizás que Cs ha ganado las elecciones del 21 de diciembre y también ha quedado primero en Figueres?” se ha preguntado el regidor.

Amelló ha recordado que si ha vuelto a presentar esta moción solicitando mejoras en seguridad en la zona oeste es porque durante el verano no se pudo tramitar pues“los separatistas cerraron el Parlament” y ahora “se tiene que volver a iniciar el procedimiento para que entre en comisión”. Además, ha reprochado al gobierno que “durante 8 meses no ha hecho nada, ni siquiera el concejal delegado del barrio de San Juan ha hecho una reunión con el resto de grupos”.

“¿Dónde está el compromiso de la Generalitat para hacer patrullas conjuntas con la Guardia Urbana? ¿Dónde está el compromiso para que los Mossos tengan competencias dentro de la ciudad como se comprometió la alcaldesa? ¿Dónde está la auditoria energética de las líneas eléctricas de la zona oeste? ¿Y los compromisos con los vecinos? ¿Y los compromisos sobre la zona oeste que propuso Cs y se aprobaron en pleno? se ha preguntado Amelló antes de añadir que está abierto a firmar un pacto de ciudad pero que será “muy exigente”. Finalmente, ha recordado que “si no fuera por Cs en Figueres no se hablarían de estos problemas” y por esta razón ha insistido en mencionar que “seguiremos trabajando por los ciudadanos de Figueres aunque al gobierno no le guste”.