Els candidats de Cs i el regidor a Girona a la pça Constitució de Girona

· El candidat de Cs al Parlament* per Girona critica que l’alcaldessa de Girona vulgui canviar el nom de la plaça Constitució en base a una “política antimunicipal i radical”

Girona, dimecres 6 de desembre de 2017“Nosaltres volem reformar i actualitzar la Constitució per millorar la vida de tots els ciutadans i no per acontentar Junqueras i Puigdemont”. Així s’ha pronunciat el candidat de Ciutadans (Cs) per Girona a les eleccions al Parlament de Catalunya, Jean Castel, a la plaça de la Constitució de Girona. Castel ha assegurat que la Carta Magna és la norma fonamental que ha garantit “la llibertat, la prosperitat i l’estat del benestar” durant 39 anys però alhora ha defensat la viabilitat de reformar-la “des del consens”.

El cap de llista taronja ha recordat que Cs sempre ha contemplat la necessitat d’actualitzar la Constitució i  ha assegurat que “som els únics que hem proposat un projecte de reforma”. Al respecte, ha recordat la proposta de “suprimir els aforaments, esclarir competències, convertir el Senat en una veritable cambra de representació territorial o suprimir-lo i millorar la llei de finançament de les comunitats autònomes”. Per a Castel, la vigència de la Carta Magna no impedeix que es pugui reformar per introduir “les millores que reclama la ciutadania”.

El polític ha aprofitat també per criticar la iniciativa de l’Ajuntament de Girona de canviar el nom de la plaça de la Constitució per a plaça 1 d’octubre indicant que l’alcaldessa ja fa temps que està mostrant “una política antimunicipal i radical, a la vegada que absolutista i dictatorial” que en comptes de treballar per a la ciutadania “sembla un comitè d’operacions del senyor Junqueras i el senyor Puigdemont, qui està de vacances fora de Catalunya en un moment d’eleccions”.

Finalment, Castel ha volgut felicitar el dia de la Constitució a tots els ciutadans “de la nostra terra, Girona, de la nostra comunitat autònoma, Catalunya, i la resta d’aquest gran país que és Espanya”. També ha recordat que la Carta Magna va ser “refrendada en massa per la ciutadania de Catalunya” i això ens va “retornar la democràcia” i va permetre que “participessin del gran projecte europeu”.

Jean Castel (Cs): “Queremos reformar la Constitución para mejorar la vida de todos los ciudadanos y no para contentar a Junqueras o Puigdemont”

• El candidato de Cs al Parlamento* por Girona critica que la alcaldesa de Girona quiera cambiar el nombre de la plaza Constitución en base a una “política antimunicipal y radical”

Girona, miércoles 6 de diciembre de 2017“Nosotros queremos reformar y actualizar la Constitución para mejorar la vida de todos los ciudadanos y no para contentar a Junqueras y Puigdemont”. Así se ha pronunciado el candidato de Ciutadans (Cs) por Girona a las elecciones en el Parlamento de Cataluña, Jean Castel, en la plaza de la Constitución de Girona. Castel ha asegurado que la Carta Magna es la norma fundamental que ha garantizado “la libertad, la prosperidad y el estado del bienestar” durante 39 años pero a la vez ha defendido la viabilidad de reformarla “desde el consenso”.

La cabeza de lista naranja ha recordado que Cs siempre ha contemplado la necesidad de actualizar la Constitución y ha asegurado que “somos los únicos que hemos propuesto un proyecto de reforma”. Ha recordado la propuesta de “suprimir los aforos, esclarecer competencias, convertir el Senado en una verdadera cámara de representación territorial o suprimirlo y mejorar la ley de financiación de las comunidades autónomas”. Para Castel, la vigencia de la Carta Magna no impide que se pueda reformar para introducir “las mejoras que reclama la ciudadanía”.

El político ha aprovechado también para criticar la iniciativa del Ayuntamiento de Girona de cambiar el nombre de la plaza de la Constitución por plaza 1 d’octubre indicando que la alcaldesa ya hace tiempo que está mostrando “una política antimunicipal y radical, a la vez que absolutista y dictatorial” que en vez de trabajar para la ciudadanía “parece un comité de operaciones del señor Junqueras y el señor Puigdemont, quien está de vacaciones fuera de Cataluña en un momento de elecciones”.

Finalmente, Castel ha querido felicitar el día de la Constitución a todos los ciudadanos “de nuestra tierra, Girona, de nuestra comunidad autónoma, Cataluña, y el resto de este gran país que es España”. También ha recordado que la Carta Magna fue “refrendada en masa por la ciudadanía de Cataluña” y esto nos devolvió “la democracia” y permitió que “participaran del gran proyecto europeo”.