• El cap de llista de Ciutadans* (Cs) per Girona recorda que suposen“entre el 40 i 60%”dels ingressos de molts productors que sinó haurien de tancar explotacions

Girona, dilluns 27 de novembre de 2017. El candidat de Ciutadans (Cs) per Girona al Parlament de Catalunya, Jean Castel, ha qualificat d’ “irresponsables” les declaracions de Carles Puigdmeont, que pretén fer un referèndum contra la Unió Europea. En una visita al sector agrícola gironí, Castel ha manifestat la necessitat de“garantir que les ajudes agrícoles de la UE no les posi en perill un president suspès i fugit que vol fer un Brexit català”.

“El sector agrícola gironí és un valor econòmic fonamental que cal preservar”, ha indicat Castel, qui també ha descrit el sector com una ocupació “que passa de pares a fills i d’avis a néts” la viabilitat de les quals depèn, en bona part, de les ajudes europees, que suposen “entre el 40 i 60% de la despesa fixa”. Sense aquestes ajudes, “el sector cauria en dèficit i tancament d’explotacions”, ha precisat.

Castel ha volgut recordar que només “un govern de sentit comú i responsabilitat liderat per Inés Arrimadas” serà capaç “de posar en vàlua i incentivar un sector”que és un cercle econòmic del que pengen “el transport o els intermediaris com Mercagirona, per exemple”.

El candidat taronja no ha passat per alt “l’aturada de més de 6 anys al Parlament en aquesta matèria” i ha contraposat les iniciatives proposades per Ciutadans durant la darrera legislatura com son “les propostes per garantir el desenvolupament dels regadius, el suport a la millora de la producció de fruita o la promoció de productes de qualitat amb singularitat pròpia”.

Castel: “Hay que garantizar que las ayudas agrícolas de la UE no las ponga en peligro un presidente suspenso y huido que quiere hacer un Brexit catalán”

  • El cabeza de lista de Ciutadans* (Cs) por Girona recuerda que suponen“entre el 40 y 60%”de los ingresos de muchos productores que sino tendrían que cerrar explotaciones

Girona, lunes 27 de noviembre de 2017. El candidato de Ciutadans (Cs) por Girona en el Parlamento de Cataluña, Jean Castel, ha calificado de “irresponsables” las declaraciones de Carles Puigdmeont, que pretende hacer un referéndum contra la Unión Europea. En una visita al sector agrícola gerundense, Castel ha manifestado la necesidad de “garantizar que las ayudas agrícolas de la UE no las ponga en peligro un presidente suspensdido y huido que quiere hacer un Brexit catalán”.

“El sector agrícola gerundense es un valor económico fundamental que hay que preservar”, ha indicado Castel, quien también ha descrito el sector como una ocupación “que pasa de padres a hijos y de abuelos a nietos” la viabilidad de las cuales depende, en buena parte, de las ayudas europeas, que suponen “entre el 40 y 60% del gasto fijo”. Sin estas ayudas, “el sector caería en déficit y cierre de explotaciones”, ha precisado.

Castel ha querido recordar que sólo “un gobierno de sentido común y responsabilidad liderado por Inés Arrimadas” será capaz “de poner en valía e incentivar un sector” que es un círculo económico del que cuelgan “el transporte o los intermediarios como Mercagirona, por ejemplo”.

El candidato naranja no ha pasado por alto “la paralización de más de 6 años al Parlamento en esta materia” y ha contrapuesto las iniciativas propuestas por Ciutadans durante la última legislatura como son “las propuestas para garantizar el desarrollo de los regadíos, el apoyo a la mejora de la producción de fruta o la promoción de productos de calidad con singularidad propia”.