- Castel (portaveu provincial de Cs a Girona): “Esperem que en el proper ple l’actual alcalde demani disculpes en nom de l’Ajuntament després que el TSJC hagi reconegut que se’ns van vulnerar els drets”
Torroella de Montgrí, dimarts 1 de desembre de 2020.- El grup municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha anunciat la presentació d’una declaració institucional per al proper ple del 17 desembre en la que sol·licitarà que tots els membres de la corporació es comprometin a respectar i garantir la llibertat ideològica al municipi. La iniciativa es produeix després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi declarat acreditat que el 26 de gener de 2019 l’Ajuntament de Torroella de Montgrí va vulnerar la llibertat ideològica del partit taronja en negar-li la instal·lació d’una carpa informativa a la via pública.
El portaveu provincial de Ciutadans (Cs) a Girona, Jean Castel, ha manifestat aquest matí en roda de premsa a Torroella que “esperem que en el proper ple l’actual alcalde demani disculpes en nom de l’Ajuntament després que el TSJC reconegués que se’ns van vulnerar els drets”. Castel ha recordat com en aquella jornada també diversos membres de la comitiva del partit van patir agressions físiques greus i “l’alcalde va treure pit d’aquests fets i de com s’havien comportat els que estaven allà”. A més, ha afegit que la negativa de l’Ajuntament a permetre la instal·lació de la carpa informativa “va tenir un clar acte de caràcter discriminatori, excloent i antidemocràtic i ara seran tots els ciutadans els que hauran de pagar els 2.000 euros de multa” als que ha estat condemnat l’Ajuntament per aquests fets.
D’altra banda, el portaveu municipal de Ciutadans a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí, Pere Cuadros, ha manifestat que la declaració institucional proposada pretén que tot el plenari “es posicioni a favor del respecte a la llibertat ideològica per tal que no tornin a succeir uns fets com els que ens van passar a 2019”. “No entendria que algú s’hi pogués oposar”, ha remarcat.
Ciutadans presenta una declaración institucional en Torroella para que el Ayuntamiento se comprometa a respetar la libertad ideológica
- Castel (portavoz provincial de Cs en Girona): “Esperamos que en el próximo pleno el actual alcalde pida disculpas en nombre del Ayuntamiento después de que el TSJC haya reconocido que se nos vulneraron los derechos”
Torroella de Montgrí, martes 1 de desembre de 2020.- El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Torroella de Montgrí ha anunciado la presentación de una declaración institucional para el próximo pleno del 17 diciembre en la que solicitará que todos los miembros de la corporación se comprometan a respetar y garantizar la libertad ideológica en el municipio. La iniciativa se produce después de que el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) haya declarado acreditado que el 26 de enero de 2019 el Ayuntamiento de Torroella de Montgrí vulneró la libertad ideológica del partido naranja al negarle la instalación de una carpa informativa en la vía pública.
El portavoz provincial de Ciudadanos (Cs) en Girona Jean Castel ha manifestado esta mañana en rueda de prensa en Torroella que “esperamos que en el próximo pleno el actual alcalde pida disculpas en nombre del Ayuntamiento después de que el TSJC reconociera que se nos vulneraron los derechos”. Castel ha recordado como en aquella jornada también varios miembros de la comitiva del partido sufrieron agresiones físicas graves y “el alcalde sacó pecho de estos hechos y de cómo se habían comportado los que estaban allí”. Además, ha añadido que la negativa del Ayuntamiento a permitir la instalación de la carpa informativa “tuvo un claro acto de carácter discriminatorio, excluyente y antidemocrático y ahora serán todos los ciudadanos los que tendrán que pagar los 2.000 euros de multa” a los que ha sido condenado el Ayuntamiento por estos hechos.
Por otro lado, el portavoz municipal de Ciudadanos en el Ayuntamiento de Torroella de Montgrí Pere Cuadros ha manifestado que la declaración institucional propuesta pretende que todo el plenario “se posicione a favor del respeto a la libertad ideológica para que no vuelvan a sucederse unos hechos como los que nos pasaron en 2019”. “No entendería que alguien se pudiera oponer”, ha remarcado.