• El regidor de Ciutadans a Lloret, Júlio Gutiérrez, recorda que aquest arma no letal ha demostrat la seva eficàcia en els municipis en els quals ja s’ha implantat

Lloret de Mar, divendres 20 de setembre de 2019.- “Creiem indispensable dotar a la policia local amb armes no letals que facilitin el treball i redueixin riscos”. D’aquesta manera ha justificat el regidor de Ciutadans (Cs) a Lloret de Mar, Julio Gutiérrez, la moció presentada per a ser debatuda en el pròxim plenari municipal sobre l’oportuna adquisició de pistoles Taser per als efectius de policials de Lloret.

En concret, la moció de Ciutadans proposa la compra de tres pistoles elèctriques, més la corresponent realització de cursos de formació, aprofitant la situació de la plantilla policial “perquè tenim efectius que són formadors i estan familiaritzats amb aquesta eina”. Per a Gutiérrez, la incorporació de Taser resulta recomanable “per la pròpia casuística de Lloret, amb un alt volum de població flotant que exigeix majors esforços i perquè en tot moment estem parlant d’un arma no letal que, entre altres coses, evitarà baixes laborals en dificultar les agressions i lesions als agents en les intervencions crítiques”.

El regidor taronja ha recordat que tant la policia autonòmica com diferents municipis propers a Lloret ja han iniciat la incorporació d’aquest material, que ha demostrat la seva eficàcia “perquè s’agilitza la immobilització i evacuació de l’agressor i disminueix la pertorbació de l’ordre públic”.

 

 

Cs Lloret de Mar propone la adquisición de pistolas Taser para la Policía Local

  • El concejal de Ciudadanos en Lloret, Júlio Gutiérrez, recuerda que este arma no letal ha demostrado su eficacia en los municipios en los que ya se ha implantado

Lloret de Mar, viernes 20 de septiembre de 2019.- “Creemos indispensable dotar a la policía local con armas no letales que faciliten el trabajo y reduzcan riesgos”. De esa manera ha justificado el concejal de Ciudadanos (Cs) en Lloret de Mar, Julio Gutiérrez, la moción presentada para ser debatida en el próximo plenario municipal sobre la oportuna adquisición de pistolas Taser para los efectivos de policiales de Lloret.

En concreto, la moción de Ciudadanos propone la compra de tres pistolas eléctricas, más la correspondiente realización de cursos de formación, aprovechando la situación de la plantilla policial “porqué tenemos efectivos que son formadores y están familiarizados con esta herramienta”. Para Gutiérrez, la incorporación de Taser resulta recomendable “por la propia casuística de Lloret, con un alto volumen de población flotante que exige mayores esfuerzos y porqué en todo momento estamos hablando de un arma no letal que, entre otras cosas, evitará bajas laborales al dificultar las agresiones y lesiones a los agentes en las intervenciones críticas”.

El concejal naranja ha recordado que tanto la policía autonómica como distintos municipios cercanos a Lloret ya han iniciado la incorporación de este material, que ha demostrado su eficacia “porque se agiliza la inmovilización y evacuación del agresor y disminuye la alteración del orden público”.