• L’alcaldable liberal, Míriam Pujola recorda que aquesta qüestió fa 112 dies que es coneix “i ningú s’hi va oposar, ni els partits que ara demanen el ple extraordinari ni els membres de la Comissió de Planificació Escolar”

Girona, dimecres 1 de març de 2023.- L’alcaldable de Ciutadans (CS) a l’Ajuntament de Girona, Míriam Pujola, ha anunciat durant una roda de premsa celebrada aquest matí, que s’abstindrà en el ple extraordinari de divendres sobre el manteniment de les dues línies d’ESO a l’institut Narcís Xifra. “Fa exactament 112 dies que el departament d’Educació va fer la proposta de transformar el Narcís Xifra en un Centre Integral de Formació Professional i reduir els dos grups de 1r d’ESO i ningú s’hi va oposar, ni els partits que ara demanen el ple extraordinari ni els membres de la Comissió de Planificació Escolar i Equipament”, ha explicat Pujola.

L’alcaldable liberal ha lamentat que PSC i Guanyem hagin forçat la celebració d’aquest ple extraordinari a 5 dies de començar les preinscripcions pel curs vinent perquè “és una mesura purament electoralista que a més no servirà de res”. De fet, Pujola ha qüestionat l’actitud del PSC en aquest assumpte perquè “havent firmat els socialistes un acord de pressupostos de la Generalitat amb ERC aquests no incorporen ni una sola frase en relació al Narcís Xifra”. “El PSC ha votat incrementar 336 milions d’euros per TV3, 100 milions en acció exterior, 845 milions al CTTI, és a dir, ha pactat el destí de quasi 1.200 milions però ni un so euro per a la construcció d’un Centre de Formació Professional, que té un cost de 3,5 milions”, ha insistit la regidora.

Pujola ha justificat l’abstenció dels liberals perquè “creiem en les oportunitats que pot arribar a oferir un centre com el Narcís Xifra reconvertit en Centre Integral de Formació Professional”. “Ara mateix el que necessiten les famílies és que algú els digui la veritat i les acompanyi en el que necessitin i que PSC i Guanyem no les enganyin i els diguin que aconseguiran allò que saben que no poden aconseguir”, ha sentenciat la regidora.

La portaveu dels liberals a l’Ajuntament ha finalitzat la seva intervenció anunciant que vetllarà perquè es mantingui el transport escolar als alumnes de Pont Major, es mantingui el reforç de que ara disposen, es mantinguin les ajudes per l’adquisició de llibres escolars i s’assegurin les places per a tots els nens.

 

 

CS Girona anuncia que se abstendrá en la votación para el mantenimiento de las dos líneas de ESO en el instituto Narcís Xifra

  • La alcaldable liberal, Míriam Pujola recuerda que ésta cuestión hace 112 días que se conoce “y nadie se opuso, ni los partidos que ahora piden el pleno extraordinario ni los miembros de la Comisión de Planificación Escolar”

Girona, miércoles 1 de marzo de 2023.- La alcaldable de Ciutadans (CS) en el Ayuntamiento de Girona, Míriam Pujola, ha anunciado durante una rueda de prensa celebrada esta mañana, que se abstendrá en el pleno extraordinario de viernes sobre el mantenimiento de las dos líneas de ESO en el instituto Narcís Xifra. “Hace exactamente 112 días que el departamento de Educación hizo la propuesta de transformar el Narcís Xifra en un Centro Integral de Formación Profesional y reducir los dos grupos de 1.º de ESO y nadie se opuso, ni los partidos que ahora piden el pleno extraordinario ni los miembros de la Comisión de Planificación Escolar y Equipamientos”, ha explicado Pujola.

La alcaldable liberal ha lamentado que PSC y Guanyem hayan forzado la celebración de este pleno extraordinario a 5 días de empezar las preinscripciones para el curso próximo porque “es una medida puramente electoralista que además no servirá de nada”. De hecho, Pujola ha cuestionado la actitud del PSC en este asunto porque “habiendo firmado los socialistas un acuerdo de presupuestos de la Generalitat con ERC estos no incorporan ni una sola frase en relación al Narcís Xifra”. “El PSC ha votado incrementar 336 millones de euros para TV3, 100 millones en acción exterior, 845 millones al CTTI, es decir, ha pactado el destino de casi 1.200 millones pero ni un solo euro para la construcción de un Centro de Formación Profesional, que tiene un coste de 3,5 millones”, ha insistido la regidora.

Pujola ha justificado la abstención de los liberales porque “creemos en las oportunidades que puede llegar a ofrecer un centro como el Narcís Xifra reconvertido en Centro Integral de Formación Profesional”. “Ahora mismo lo que necesitan las familias es que alguien les diga la verdad y las acompañe en lo que necesiten y que PSC y Guanyem no las engañen y les digan que conseguirán aquello que saben que no pueden conseguir”, ha sentenciado la concejal.

La portavoz de los liberales en el Ayuntamiento ha finalizado su intervención anunciando que velará porque se mantenga el transporte escolar a los alumnos de Pont Mayor, se mantenga el refuerzo de que ahora disponen, se mantengan las ayudas para la adquisición de libros escolares y se aseguren las plazas para todos los niños.