• La portaveu liberal, Míriam Pujola, presentarà una proposta d’esmena perquè no es faci efectiu l’increment de l’1’5% que Junts, ERC, PSC i Guanyem van aprovar

Girona, dimecres 9 d’octubre de 2022.- La portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Girona, Míriam Pujola, ha anunciat la presentació d’una proposta d’esmena per tal que el govern no faci efectiu l’increment de la retribució als polítics i assessors municipals en un 1’5%. La regidora liberal ja va intentar en el ple de dilluns passat que aquesta mesura es votés per separat de l’acord d’augment de retribucions al personal de servei del sector públic, “però el govern de Junts i ERC no va voler fer-ho i ho va incloure tot dins el mateix paquet per assegurar-se que quedés aprovat”.

Pujola ha afirmat que durant el ple de dilluns el govern “podria haver esmenat la seva proposta i deixar aquest increment retributiu fora del bloc reservat a funcionaris i personal laboral”. Per a la regidora taronja, la situació de crisi que està provocant la inflació actual “està ofegant a moltíssimes famílies i el govern de Junts i ERC el que fan, a sobre, és apujar el sou dels polítics i assessors, no té sentit”.

L’esmena que proposarà la formació liberal reclamarà deixar sense efecte la pujada de l’1’5% de sou a polítics i assessors “per tal de corregir el que ens sembla un contrasentit”. És per aquesta raó que Pujola demanarà a tots els grups amb representació municipal que facin “un exercici de coherència i responsabilitat” i votin a favor de la congelació d’aquesta pujada de sou. “A les portes d’una recessió, no és el moment de fer el que han fet”, ha finalitzat.

 

 

Cs Girona reclama al gobierno municipal que rectifique y no incremente el sueldo de los políticos y asesores del Ayuntamiento

  • La portavoz liberal, Míriam Pujola, presentará una propuesta de enmienda para que no se haga efectivo el incremento del 1’5% que Junts, ERC, PSC y Guanyem aprobaron

Girona, miércoles 9 de octubre de 2022.- La portavoz de Ciutadans (Cs) en el Ayuntamiento de Girona, Míriam Pujola, ha anunciado la presentación de una propuesta de enmienda para que el gobierno no haga efectivo el incremento de la retribución a los políticos y asesores municipales en un 1’5%. La concejal liberal ya intentó en el pleno del pasado lunes que esta medida se votara por separado del acuerdo de aumento de retribuciones al personal de servicio del sector público, “pero el gobierno de Junts y ERC no quiso hacerlo y lo incluyó todo dentro del mismo paquete para asegurarse que quedara aprobado”.

Pujola ha afirmado que durante el pleno de lunes el gobierno “podría haber enmendado su propuesta y dejar este incremento retributivo fuera del bloque reservado a funcionarios y personal laboral”. Para la concejal naranja, la situación de crisis que está provocando la inflación actual “está ahogando a muchísimas familias y el gobierno de Junts y ERC lo que hacen, encima, es subir el sueldo de los políticos y asesores, no tiene sentido”.

La enmienda que propondrá la formación liberal reclamará dejar sin efecto la subida del 1’5% de sueldo a políticos y asesores “para corregir lo que nos parece un contrasentido”. Es por esta razón que Pujola pedirá a todos los grupos con representación municipal que hagan “un ejercicio de coherencia y responsabilidad” y voten a favor de la congelación de esta subida de sueldo. “A las puertas de una recesión, no es el momento de hacer lo que han hecho”, ha finalizado.