• La portaveu liberal, Míriam Pujola, va anunciar que disposa dels comptes de tots els grups i “tenim algunes preguntes a fer” sobre les despeses

Girona, dimarts 10 de maig de 2022.- La portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Girona, Míriam Pujola, ha exigit la convocatòria immediata de la comissió del codi ètic perquè tots els grups municipal justifiquin les seves despeses i s’elabori un protocol específic. Ho va reclamar durant el ple municipal celebrat ahir en el transcurs del qual va explicar que Ciutadans no va assistir a la reunió d’abril “perquè des de Ciutadans volíem disposar dels comptes de tots els grups municipals i que la comissió del codi ètic no es convertís en una cacera de bruixes contra un únic partit”. “Cal parlar dels comptes? Parlem-ne, no tenim cap problema, però parlem-ne de tots”, va indicar Pujola.

La portaveu liberal va anunciar que ara ja disposa dels comptes de tots els partits municipals i que precisament per aquesta raó reclama la convocatòria de la comissió del codi ètic doncs “tenim algunes preguntes a fer”. De fet, Pujola va verbalitzar ahir algunes de les qüestions que plantejarà a la comissió, com per exemple, saber si resultaria ètic que alguns grups municipals fessin aportacions econòmiques als seus respectius partits per l’ús del despatx, ordinador i telèfon de les seves seus quan l’Ajuntament cedeix despatxos, ordinadors i telèfons a cada partit; o si seria ètic que, “posem per cas, el dia 4 del mes de març, es comprin ampolles de cava” en un supermercat; o encarregar càterings d’entrepans de pernil ibèric; llogar autobusos per anar al Puig de les Basses; pagar botifarrades populars; comprar pizzes per sopar; fer aperitius a la Rambla; contractar agències de viatges; “o explicar per què s’han comprat 2 kg de pomes” amb diners els comptes municipals.

“Cal parlar dels comptes? Parlem-ne, però de tots”, va repetir la regidora, qui també va recordar al govern local que aquest sempre obliga a guardar la confidencialitat de la informació a la que els regidors tenen accés per raó del seu càrrec i això no s’ha respectat. “No és que m’importi massa que es filtrin dades dels meus comptes perquè son correctes i validats pels controls d’intervenció i secretaria però ho comento perquè de la mateixa manera que algú ha filtrat aquesta informació podria també filtrar licitacions o contractes i cal que l’Ajuntament ho investigui abans la corrupció no avanci perillosament”, va finalitzar.

 

 

Cs Girona exige convocar la comisión del código ético para que todos los grupos justifiquen sus gastos y se elabore un protocolo específico

  • La portavoz liberal, Míriam Pujola, anunció que dispone de las cuentas de todos los grupos y “tenemos algunas preguntas para formular” sobre los gastos

Girona, martes 10 de mayo de 2022.- La portavoz de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Girona, Míriam Pujola, ha exigido la convocatoria inmediata de la comisión del código ético para que todos los grupos municipal justifiquen sus gastos y se elabore un protocolo específico. Lo reclamó durante el pleno municipal celebrado ayer en el transcurso del cual explicó que Ciudadanos no asistió a la reunión de abril “porque desde Ciudadanos queríamos disponer de las cuentas de todos los grupos municipales y que la comisión del código ético no se convirtiera en una cacería de brujas contra un único partido”. “¿Debemos hablar de las cuentas? Hablemos, no tenemos ningún problema, pero hablemos de todos”, indicó Pujola.

La portavoz liberal anunció que ahora ya dispone de las cuentas de todos los partidos municipales y que precisamente por esta razón reclama la convocatoria de la comisión del código ético pues “tenemos algunas preguntas para formular”. De hecho, Pujola verbalizó ayer algunas de las cuestiones que planteará a la comisión, como por ejemplo, saber si resultaría ético que algunos grupos municipales hicieran aportaciones económicas a sus respectivos partidos por el uso del despacho, ordenador y teléfono de sus sedes cuando el Ayuntamiento cede despachos, ordenadores y teléfonos a cada partido; o si sería ético que, “por ejemplo, el día 4 del mes de marzo, se comprasen botellas de cava” en un supermercado; o encargar caterings de bocadillos de jamón ibérico; alquilar autobuses para ir en el Puig de les Basses; pagar butifarradas populares; comprar pizzas para cenar; hacer aperitivos en la Rambla; contratar agencias de viajes; “o explicar por qué se han comprado 2 kg de manzanas” con dinero las cuentas municipales.

“¿Debemos hablar de las cuentas? Hablemos, pero de todos”, repitió la concejal, quien también recordó al gobierno local que este siempre obliga a guardar la confidencialidad de la información a la que los ediles tienen acceso por razón de su cargo y esto no se ha respetado. “No es que me importe demasiado que se filtren datos de mis cuentas porque son correctos y validados por los controles de intervención y secretaria pero lo comento porque del mismo modo que alguien ha filtrado esta información podría también filtrar licitaciones o contratos y hace falta que el Ayuntamiento lo investigue antes que la corrupción avance peligrosamente”, finalizó.