• La regidora liberal, Elisabeth Guillén, indica que “estem davant d’una oportunitat econòmica de recuperació mai vista abans i a Figueres ho hem d’aprofitar”

Figueres, dimecres 4 de maig de 2022.- El grup municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres ha presentat una moció per a ser debatuda en el ple de dilluns vinent proposant estudiar la creació d’una taula de seguiment local dels projectes municipals que seran gestionats per l’Ajuntament a través dels Fons Europeus que doni compti de l’estat d’execució dels mateixos i el seu finançament. “Fa mesos que esperem la oportunitat històrica que signifiquen els Fons Europeus posats en marxa per la Unió Europea per mitigar l’impacte econòmic i social provocat per la pandèmia”, ha justificat la regidora de la formació, Elisabeth Guillén, qui ha precisat que la taula en qüestió hauria d’estar participada per “membres del govern amb responsabilitat sobre la gestió dels fons, representants dels grups de l’oposició, tècnics municipals i professionals destacats de la societat civil i empresarial de la ciutat”.

La proposta dels liberals també reclama a l’Ajuntament que doni la màxima difusió i publicitat a totes les empreses i negocis del municipi sobre l’existència dels Fons Europeus i les possibilitats amb les quals compta Figueres. “Estem davant d’una oportunitat econòmica de recuperació mai vista abans i a Figueres ho hem d’aprofitar al màxim fixant objectius definits de forma racional, imparcial i amb la màxima objectivitat”, ha indicat Guillén. La regidora ha recordat que Ciutadans sempre ha vetllat “per l’ús racional dels recursos públics” i és en aquest sentit que la taula de seguiment dels projectes municipals finançats amb Fons Europeus cobra més sentit “perquè és la millor fórmula per conèixer els projectes, els plans d’inversió i disposar d’informació continuada sobre l’ús dels Fons Europeus”.

Per últim, Guillén ha indicat que l’esmentada taula hauria d’estar guiada pel “pla de mesures antifrau i el codi ètic i de conducta aprovats en el darrer ple”.

 

 

Cs Figueres propone crear una mesa de seguimiento de los proyectos municipales financiados con Fondos Europeos

  • La concejal liberal, Elisabeth Guillén, indica que “estamos ante una oportunidad económica de recuperación nunca vista antes y en Figueres lo tenemos que aprovechar”

Figueres, miércoles 4 de mayo de 2022.- El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres ha presentado una moción para ser debatida en el pleno del próximo lunes proponiendo estudiar la creación de una mesa de seguimiento local de los proyectos municipales que serán gestionados por el Ayuntamiento a través de los Fondos Europeos que dé cuente del estado de ejecución de los mismos y su financiación. “Hace meses que esperamos la oportunidad histórica que significan los Fondos Europeos puestos en marcha por la Unión Europea para mitigar el impacto económico y social provocado por la pandemia”, ha justificado la concejal de la formación, Elisabeth Guillén, quien ha precisado que la mesa en cuestión tendría que estar participada por “miembros del gobierno con responsabilidad sobre la gestión de los fondos, representantes de los grupos de la oposición, técnicos municipales y profesionales destacados de la sociedad civil y empresarial de la ciudad”.

La propuesta de los liberales también reclama al Ayuntamiento que dé la máxima difusión y publicidad a todas las empresas y negocios del municipio sobre la existencia de los Fondos Europeos y las posibilidades con las que cuenta Figueres. “Estamos ante una oportunidad económica de recuperación nunca vista antes y en Figueres lo tenemos que aprovechar al máximo fijando objetivos definidos de forma racional, imparcial y con la máxima objetividad”, ha indicado Guillén. La regidora ha recordado que Ciudadanos siempre ha velado “por el uso racional de los recursos públicos” y es en este sentido que la mesa de seguimiento de los proyectos municipales financiados con Fondos Europeos cobra más sentido “porque es la mejor fórmula para conocer los proyectos, los planes de inversión y disponer de información continuada sobre el uso de los Fondos Europeos”.

Por último, Guillén ha indicado que la mencionada mesa tendría que estar guiada por el “plan de medidas antifraude y el código ético y de conducta aprobados en el último pleno”.