• El portaveu provincial, Jean Castel, s’ha reunit amb Comerç Figueres Associació i indica que les restriccions son “un càstig dur per milers de comerços que ja estan al límit”

Figueres, dijous 7 de gener de 2021.- “L’activitat econòmica i comercial de Catalunya està molt tocada per culpa de la improvisació constant del Govern i Figueres és un exemple claríssim d’això”. Així s’ha pronunciat el portaveu provincial de Ciutadans, Jean Castel, després de mantenir una reunió amb el president de Comerç Figueres Associació, Frederic Carbó, juntament amb els diputats autonòmics Martí Pachame i Héctor Amelló, aquest últim també portaveu municipal de Cs a la ciutat. “És evident que la campanya de Nadal i Reis s’ha vist afectada però és que el comerç local està arrossegant una temporada nefasta i patint restriccions inexplicables”, ha exposat Castel.

El diputat autonòmic ha volgut posar en valor la iniciativa de comerciants i autònoms que “malgrat el pessimisme generalitzat decideixen aguantar per seguir guanyant el sosteniment per a la seva família”. Castel també ha destacat com comerciants, autònoms i petits empresaris “ens estan traslladant que tenen la sensació que ni el govern municipal ni l’autonòmic ni l’estatal els estan ajudant”.

Castel ha indicat que les noves restriccions son “un càstig dur per milers de comerços que ja estan al límit”. En aquest sentit, ha preguntat al Govern si disposa d’un pla B per als negocis que tancaran perquè “amb la improvisació constant estan posant en perill molts llocs de treball i molta gent ha començat 2021 amb l’angoixa de no saber quan podrà tornar a tenir un sou”.

Finalment, el diputat liberal ha recordat com des del Parlament s’han aprovat propostes de resolució de Ciutadans que precisament reclamaven ajudes i mesures d’acompanyament per a les activitats afectades “però hem topat amb un Govern que ha preferit enquistar la política i deixar al marge les mesures que ara donarien oxigen al teixit comercial i productiu”.

 

 

Castel (Cs): “La actividad económica y comercial de Cataluña está muy tocada por culpa de la improvisación constante del Gobierno”

  • El portavoz provincial Jean Castel se ha reunido con Comerç Figueres Associació e indica que las restricciones son “un castigo duro para miles de comercios que ya están al límite”

Figueres, jueves 7 de enero de 2021.- “La actividad económica y comercial de Cataluña está muy tocada por culpa de la improvisación constante del Gobierno y Figueres es un ejemplo clarísimo de esto”. Así se ha pronunciado el portavoz provincial de Ciudadanos Jean Castel después de mantener una reunión con el presidente de Comerç Figueres Associació Frederic Carbó junto con los diputados autonómicos Martí Pachame y Héctor Amelló, este último también portavoz municipal de Cs en la ciudad. “Es evidente que la campaña de Navidad y Reyes se ha visto afectada pero es que el comercio local está arrastrando una temporada nefasta y sufriendo restricciones inexplicables”, ha expuesto Castel.

El diputado autonómico ha querido poner en valor la iniciativa de comerciantes y autónomos que “a pesar del pesimismo generalizado deciden aguantar para seguir ganando el sostenimiento para su familia”. Castel también ha destacado como comerciantes, autónomos y pequeños empresarios “nos están trasladando que tienen la sensación que ni el gobierno municipal ni el autonómico ni el estatal les están ayudando”.

Castel ha indicado que las nuevas restricciones son “un castigo duro para miles de comercios que ya están al límite”. En este sentido, ha preguntado al Gobierno si dispone de un plano B para los negocios que cerrarán porque “con la improvisación constante están poniendo en peligro muchos puestos de trabajo y mucha gente ha empezado 2021 con la angustia de no saber cuando podrá volver a tener un sueldo”.

Finalmente, el diputado liberal ha recordado cómo desde el Parlament se han aprobado propuestas de resolución de Ciudadanos que precisamente reclamaban ayudas y medidas de acompañamiento para las actividades afectadas “pero hemos topado con un Gobierno que ha preferido enquistar la política y dejar al margen las medidas que ahora darían oxígeno al tejido comercial y productivo”.