- Jean Castel (portaveu provincial de Cs): “No es pot consentir que des de les diferents administracions es permeti aquesta situació, portem anys reclamant solucions pels veïns”
Figueres, dijous 3 de desembre de 2020.- El grup municipal de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Figueres ha iniciat una campanya de recollida de firmes al barri del Culubret per reclamar solucions als talls de llum, que en el que portem d’any ascendeixen a més de 250. La iniciativa ja compta amb més de dos centenars de signatures, com ha recordat el portaveu provincial de Ciutadans, Jean Castel (Cs), qui s’ha desplaçat aquesta tarda fins al barri, juntament amb el portaveu municipal i diputat, Héctor Amelló, per observar de primera mà la problemàtica amb la interrupció del subministrament elèctric. “No es pot consentir que des de les diferents administracions es permeti aquesta situació, portem anys reclamant solucions pels veïns”, ha indicat Castel durant la roda de premsa celebrada aquesta tarda davant l’associació de veïns del barri del Culubret.
Castel ha recordat que els problemes amb els talls de llum es van iniciar fa 10 anys “però enguany s’ha desbordat i està provocant un gran trasbals en la vida diària dels veïns que no poden fer vida normal, cuinar o en el cas de gent gran mantenir connectats els respiradors d’oxigen”. El diputat liberal també ha senyalat com a nivell local es presentarà una declaració institucional en el proper ple municipal “per aconseguir fer un front comú entre totes les forces polítiques amb un objectiu clar: treballar des de la unitat per trobar les solucions oportunes i posar fi d’una vegada per totes en aquesta situció”.
El portaveu provincial ha recordat com des del grup municipal també s’ha reclamat l’elaboració d’un pla integral per al barri que se centri en solucionar les qüestions de seguretat, serveis socials, urbanisme, salut i neteja. “Els incívics que punxen la llum estan perjudicant a tot el barri i estem veient com els transformadors no aguantes la potència excedida i tampoc es poden oblidar les múltiples plantacions de marihuana, com la trobada aquest matí o el passat divendres, que son part del problema dels talls de llum i la degradació del barri”, ha manifestat Castel.
–
Cs Figueres inicia una recogida de firmes en el barrio del Culubret para reclamar soluciones a los cortes de luz
- Jean Castel (portavoz provincial de Cs): “No se puede consentir que desde los diferentes administraciones se permita esta situación, llevamos años reclamando soluciones para los vecinos”
Figueres, jueves 3 de diciembre de 2020.- El grupo municipal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Figueres ha iniciado una campaña de recogida de firmas en el barrio del Culubret para reclamar soluciones a los cortes de luz, que en el que llevamos de año ascienden además de 250. La iniciativa ya cuenta con más de dos centenares de firmas, como ha recordado el portavoz provincial de Ciutadans, Jean Castel (Cs), quien se ha desplazado esta tarde hasta el barrio, junto con el portavoz municipal y diputado, Héctor Amelló, para observar de primera mano la problemática con la interrupción del suministro eléctrico. “No se puede consentir que desde las diferentes administraciones se permita esta situación, llevamos años reclamante soluciones por los vecinos”, ha indicado Castel durante la rueda de prensa celebrada esta tarde ante la asociación de vecinos del barrio del Culubret.
Castel ha recordado que los problemas con los cortes de luz se iniciaron hace 10 años “pero este año se ha desbordado y está provocando un grande trasbals en la vida diaria de los vecinos que no pueden hacer vida normal, cocinar o en el caso de gente mayor mantener conectados los respiraderos de oxígeno”. El diputado liberal también ha señalado como nivel local se presentará una declaración institucional en el próximo pleno municipal “para conseguir hacer un frente común entre todas las fuerzas políticas con un objetivo claro: trabajar desde la unidad para encontrar las soluciones oportunas y poner fin de una vez por todas en esta situció”.
El portavoz provincial ha recordado cómo desde el grupo municipal también se ha reclamado la elaboración de un plan integral para el barrio que se centre en solucionar las cuestiones de seguridad, servicios sociales, urbanismo, salud y limpieza. “Los incívicos que pinchan la luz están perjudicando en todo el barrio y estamos viendo como los transformadores no aguantas la potencia excedida y tampoco se pueden olvidar las múltiples plantaciones de marihuana, como el encuentro esta mañana o el pasado viernes, que su parto del problema de los cortes de luz y la degradación del barrio”, ha manifestado Castel.