• El candidat al Congrés per Girona anuncia també una Llei de Protecció al Denunciant de corrupció per a“protegir els valents que no s’acovardeixen davant un càrrec públic”

Palafrugell, dissabte 20 d’abril de 2019.- El cap de llista de Ciutadans al Congrés dels Diputats per Girona, Héctor Amelló ha assegurat avui a Palafrugell que Ciutadans prohibirà “els indults als polítics condemnats per corrupció, rebel·lió i sedició” i que mantindrà una política de tolerància zero perquè “aquells que siguin imputats no puguin ocupar cap càrrec públic”.

Sobre la figura de l’indult, el candidat taronja ha indicat que “posarem fi a la discrecionalitat del Govern per a concedir-la” utilitzant mecanismes nous, com l’aprovació d’una Llei d’Indults “en la qual sigui necessari un informe d’un jutge o tribunal, estigui justificada la mesura i es faci pública”.

D’altra banda, Amelló ha anunciat que Ciutadans inclourà en el Codi Penal el delicte d’enriquiment injustificat dels càrrecs públics.“Aquells polítics que no puguin justificar l’increment de patrimoni durant el seu mandat l’hauran d’aclarir davant els tribunals”, ha explicat.

Amelló ha assistit a un dinar amb afiliats i simpatitzants de Palafrugell en el qual també estava present el candidat al Senat per Girona, Bernat Doria, que també ha insistit en la tolerància zero amb la corrupció. Ambdós candidats han visitat també una important empresa de la localitat.

 

 

Amelló (Cs): “Prohibiremos los indultos a los políticos condenados por corrupción, rebelión y sedición”

  • El candidato al Congreso por Girona anuncia también una Ley de Protección al Denunciante de corrupción para “proteger a los valientes que no se achican ante un cargo público”

Palafrugell, sábado 20 de abril de 2019.- El cabeza de lista de Ciudadanos al Congreso de los Diputados por Girona, Héctor Amelló, ha asegurado hoy en Palafrugell que Ciudadanos prohibirá “los indultos a los políticos condenados por corrupción, rebelión y sedición” y que mantendrá una política de tolerancia cero para que “aquellos que sean imputados no puedan ocupar ningún cargo público”.

Sobre la figura del indulto, el candidato naranja ha indicado que “pondremos fin a la discrecionalidad del Gobierno para concederla” utilizando mecanismos nuevos, como la aprobación de una Ley de Indultos “dónde sea necesario un informe de un juez o tribunal, esté justificada la medida y se haga pública”.

Por otro lado, Amelló ha anunciado que Ciudadanos incluirá en el Código Penal el delito de enriquecimiento injustificado de los cargo públicos. “Aquellos políticos que no puedan justificar el incremento de patrimonio durante su mandato lo tendrán que aclarar ante los tribunales”, ha explicado.

Amelló ha asistido a una comida con afiliados y simpatizantes de Palafrugell en la que también estaba presente el candidato al Senado por Girona, Bernat Doria, que también ha insistido en la tolerancia cero con la corrupción. Ambos candidatos han visitado también una importante empresa de la localidad.